mandag 14. september 2009

'Blåmandag'

Mandagstema
i dag, handler om dager hvor alt som kan gå galt, vil gå galt.. Mandag eller ei.
Denne dagen i fjor sommer gikk alt galt. Attpåtil skulle vi ha middagsgjester, og da jeg ble sittende fast i bilkø, på vei hjem fra ett eller annet ærend (som gikk skeis), var jeg lettere stressa.
Vel hjemme skulle jeg lage mat i full fart, jeg rakk ikke å dusje engang. Og kappet en del av fingertuppen nesten av, med min store sylskarpe kokkekniv. Sånn så den ut en uke etterpå, før den løse delen (den ligger inntil på bildet), faktisk datt helt av. Urk.

13 kommentarer:

  1. Det der så ikke godt ut! Huff og huff!Jeg misunner deg virkelig ikke. Man forstår jo litt utrykket da om at hastverk er lastverk. Ting går ofte gale når man skal skynde seg. Skikkelig dum dag det der.

    SvarSlett
  2. Ja, det er helt sant. Det lønner seg ikke å forte seg på kjøkkenet. Sist jeg gjorde det, laget jeg et digert hakk i parketten, da jeg mistet en diger gryte!

    SvarSlett
  3. Det så skikkelig vondt ut. Kjenner meg litt igjen at noe skal gå så fort, at en vil gjøre det på en litt annen måte enn en bruker. Håper at fingeren er blitt bra igjen. Ønsker deg en riktig god kveld. Turid

    SvarSlett
  4. Au, au, au! Dette så da ikke noe godt ut! Er det ikke typisk at når man har det mest travelt så skjer disse ulykkene.

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  6. Det er noe som heter: Hastvert gjør lastverk. Det kan en kanskje si her, iallefall kan det gå galt når en må skynde seg. Så skikkelig vondt ut.. Ha en god dag i dag. -Margit-

    SvarSlett
  7. Halvt arbejde, havde du skåret igennem, var der kommet ekstra kød på bordet - ;-D
    Jeg lavede det samme nummer, da anjoe og jeg blev gift. Tre kompresbind blødte igennem, før det standsede, resten af bryllupsdagen og natten var pegefingeren i en brudekjolehvid bandage!

    SvarSlett
  8. Aaaauuuu....det ser vondt ut ja!!

    SvarSlett
  9. Uff, Sommertid..brødskjærer hørtes ikke godt ut. Min skulle også vært limt på, men jeg hadde jo gjester så jeg dro ikke til legen..
    Haha, Rimkogeren! Maks uflaks på bryllupsdagen da.

    Fingeren er bra igjen den. Den har en liten bulk der bare, :)

    Takk for kommentarene alle sammen! :)

    SvarSlett
  10. Skrækkeligt, det er dog forfærdeligt!
    En studerende kom til at skære yderste fingerled af, og var heldig at komme hurtigt på hospitalet i København (Hvidovre) hvor de reddede fingeren og fik den afskårne del til at vokse på! Det er ikke nemt.

    SvarSlett
  11. Er det dig, der har lavet "Linsky's Magical Widgets"?

    SvarSlett
  12. Nei, Donald. Det er ikke meg.. Er det ikke Mr Linky det da? :-D

    SvarSlett
  13. Huff, snakk om blåmandag - den fingeren ser skikkelig vond ut! Skarpe kokkekniver kan være farlige saker, jeg har selv opplevd det under en travel middagsforberedelse.

    SvarSlett