fredag 25. september 2009

ABC i ord og bilder: A

Jeg tenkte slenge meg med Petunias ABC i ord og bilder. Der kan dere lese mer om hva det går ut på. Dette er andre runde, og denne uken begynner vi med A. Naturligvis. Anbefaler også at dere besøker den fine bloggen til Petunia, hun tar så fine bilder.
Jeg stod her og laget taco og lurte på hva slags A jeg skulle velge. Og det ble enkelt og greit agurken jeg stod og delte opp. Agurk er godt på brødskiva, til taco, i salat, tzatziki og dip. Kanskje mere også?


24 kommentarer:

  1. Vi bruker mye av denne grønnsaken. Jeg har dyrket selv i sommer og her har de blitt spist som gulrøtter både av liten og stor og en firbent også.
    Nydelig bilde du har i 'header'n'!

    SvarSlett
  2. Så kjekt at du blir med!!! Og tusen takk for de ordene, Linsky!!!
    Agurk er jo genialt på A! Og agurk er veldig godt og passer til så mye:)

    SvarSlett
  3. Så morsomt å dyrke agurker selv! Takk, bildet i headeren tok jeg i sommer. :)

    Gleder meg til å være med videre, Petunia. :-D

    SvarSlett
  4. Selvfølgelig! Agurk måtte med på A. I sommer har vi ikke kjøpt en eneste en. Alt har kommet fra to planter i drivhuset. Endatil har vi fråtset i det. Fine bilder. Må visst finne meg en bit. Ha en god helg.

    SvarSlett
  5. Agurk er absolutt en god A! Yndlingsgrønnsaken sammen med gulrøtter til min sønn. Hvis det kan kalles grønnsak da, er vel mest vann ;-)

    SvarSlett
  6. Skål, du har en god smag for øl. Agurker i tern f.eks. på panden sammen med hakket kød er meget lækkert. Agurken må gerne saltes lidt og skal kun med i 3-4 minutter.

    SvarSlett
  7. Agurk var et originalt men akk så opplagt valg. Den ser vi nesten hver dag... Ikke så god i seg selv, men sammen med andre ting er den fantastisk.

    SvarSlett
  8. Nam sier jeg bare. Kan ikke tenke meg noe bedre enn en solvarm agurk ,nyplukket og bare snaske på. Ha en trivelig helg :-)

    SvarSlett
  9. Agurk, sunt og godt, og billig:)

    SvarSlett
  10. Takk for kommentar, og råd om sandpapir. Verdt i prøve. :) Agurk er friskt godt, bruker det omtrent hver dag. I morrest på makrell i tomat. mmm.

    SvarSlett
  11. Takk for kokketips, Rimkogeren! Det skal jeg prøve.

    Og takk for koselige komentarer alle sammen. Akurk på makrell i tomat er en av favoritene mine. :-)

    SvarSlett
  12. Mmmm, agurk er godt på det meste:0)
    Som deg er makrell i tomat med agurk ein sikker vinnarfor meg og!!
    Nydelig bilde i headeren...

    SvarSlett
  13. Sikke en fin idé, Linsky - tit har vi jo løsningen lige omkring os og kan bare knipse løs ;O)

    SvarSlett
  14. Agurk er en god grønnsak, ja,
    som kan brukes til så mye. Nam!
    Jeg dyrker agurker selv i drivhuset.
    De smaker ekstra godt!!! :)))

    Fortsatt god helg! :)

    SvarSlett
  15. Takk for kommentarene. :-D
    Nå fikk jeg jammen lyst til å dyrke akurker også. Kan tenke meg de er gode, ja!

    SvarSlett
  16. Agurk - et herlig valg.
    Tenk det er ikke annet enn nesten bare vann, men likevel så nydelig forfriskende godt.

    Og, du sier det jo egentlig:
    Hva skal jeg finne på til ukens ABC?
    - og så har vi det rett for hånden.
    Tenk bare på alt hva vi har i skuffer og skap på kjøkkenet. Da har vi løsningen på det meste - ikke sant.

    Min A er her:
    http://toraamusic.blogspot.com/

    SvarSlett
  17. Flotte bilder agurk! Blir rent fristet til en brødskive med ost og agurk :)

    SvarSlett
  18. Agurk ja. Absolutt en favoritt her!

    SvarSlett
  19. Agurk er et fast innslag i vår fredagstaco også :)

    SvarSlett
  20. Agurk ble jo en pen grønnsak på slike bilder :-)
    Jeg så en gang damer i Leningrad i det gamle Sovjet stod i kø foran en agurkbod. Laaaang kø. Tror det hadde vært passe snålt å stå i en slik kø her til lands.

    SvarSlett
  21. Så morsomt, dette var et flott A-innlegg. Og grattis til deg ( jeg kommenterer neste innlegg også her jeg )

    SvarSlett
  22. Agurk-kø, høres litt fjernt ut, ja!

    Takk, for gratulasjon! :)

    SvarSlett
  23. Agurk er jo både godt og sunt - ett fornuftig valg du tok til denne bokstaven. Her i huset gumles agurk like mye som en gulerot.

    SvarSlett