torsdag 19. februar 2009

AC/DC 5 - Telenor Arena 1






Oioi, for en kveld!
Mat og høy stemning på Egon, så en liten pub-runde og taxi til Fornebu.
Det var ikke lett å finne et sted å stoppe, vi hev oss uti snøfonna i en rundkjøring.
Jeg skulle sitte høyt oppe, men det gikk ikke an å gå dit. Veien var sperret av et stillas for filming eller noe. Kom meg omsider over de høye stolryggene med et plassglass pils i hånda.

Konserten var knallbra! Jeg kjente ikke alle låtene, jeg har ikke hørt så mye av dem, men digget med til de jeg kjente.
Jeg bare lurer på en ting.. Jeg er ikke noen gitarspiller, men går det an å spille gitar med bare en hånd? Angus Young holdt høyre hånd opp i lufta for å vinke til publikum, og gitaren fortsatte liksom av seg selv? Dette skjedde tre ganger. Syntes det var kjemperart.

Etter konserten var det helvete. Ikke kom vi oss ut, ikke visste noen i det hele tatt hvilken retning Oslo var i, og hvor bussene gikk fra. Vi fulgte stimen, men å komme på en av bussene kunne vi bare glemme. Vi traff to politimenn som pekte veien mot Lysaker stasjon. Men at vi rakk siste toget hjem fra OsloS kl2400? Nei det trodde han ikke.
Vi sprang og brøytet oss gjennom køen og hadde råflaks som kom med det toget.
På Oslo S var hadde vi to min til å rekke toget videre.
Jeg har aldri sprunget så fort! Vi dyttet folk og tok trappa i tre steg, og kastet oss inn på toget.
Dørene stenge og vi kjørte! Tror vi klarte det med 15sek margin.

Støvlettene mine er ødelagte etter all den bløte snøen, og jeg gikk ned en kilo!

8 kommentarer:

  1. Dette innlegget hadde jeg ikke fått med meg. Høres ut som en bra konsert da.

    SvarSlett
  2. Det med gitarren høres rart ut.

    SvarSlett
  3. Ja, det så rart ut også! :)

    SvarSlett
  4. Du har fått oppleve vinterens "fine" side du også ja...

    SvarSlett
  5. Ja, nå skal jeg prøve å redde støvlettene mine..

    SvarSlett
  6. Han spilte vel fortsatt med venstre? De som er gode kan få til mye gøy på en gitar med bare en hånd :)

    SvarSlett
  7. Ja, han gjorde det, og nå har jeg hørt av andre at de dritgode får det til. ;)

    SvarSlett