lørdag 5. februar 2011

Ulvespor


Nå da!?
Dette er vel ulvespor!? Eller hva? I går på stien hadde en person og en hund gått før meg i snøen som kom oppå isen natten før. Det var ikke lett å gå, jeg måtte holde meg fast i buskas og gå i lyngen langs kanten av stien.

Så ser jeg disse svære sporene plustelig krysse stien. Forpote større enn bakpote litt avlange spor.. Hundesporene ble så små i forhold.




Ja, dere får sammenligne med dette bildet og illustrasjonen som jeg har lånt fra Alpha gruppen sin side:




Har jeg ikke rett kanskje?


Jeg vet det er ulv her, så den må jo legge igjen noen spor også.
Den tok en elgkalv rett ved dette stedet i høst, og
et rådyr tidligere i vinter et par hundre meter unna.

Dette er like ved der vi bor.

Vedder på at en eller annen legger igjen en kommentar og sier at det er en Riesenschanuzer eller noe.
Haha!



"Gjengitt med ALPHA-gruppens tillatelse, www.alpha-gruppen.com."

7 kommentarer:

  1. Oj, kule bilder. Jeg har ingen anelse om det er ulv eller ikke, men kult var det :D

    SvarSlett
  2. Jeg aner ikke hva det er, men jeg hadde nok ikke satt mine bein i den skogen igjen.
    *pysete*

    SvarSlett
  3. Hehe, ja, det føles som om noen ser meg når jeg går der..

    SvarSlett
  4. Da slipper du i alle fall å treffe på ulven! :)

    SvarSlett
  5. Jag vet inte men är det varg så skulle inte jag gå där med mina små hundar Usch och fy!!!!!
    Härliga bilder Det skulle vara kul om du har rätt. Låt någon som jobbar med vargar kolla på spåren.Alltid bra att veta om det är varg eller inte när man är ute och lufsar runt i skogen...
    Kramizzzz

    SvarSlett
  6. Lotta, det ER ulv! :)

    Nå er jeg litt glad for at jeg ikke har en liten hund (som jeg ønsker meg) med meg på tur. Naboen tok sin lille hund under armen og gikk rett hjem da ulven stod og speidet i skogkanten..

    SvarSlett