tirsdag 16. juni 2009

Endelig god kaffe i en fei!

Jeg har lenge drømt om en espresso-maskin. Men jeg vet jo ikke helt hvordan man gjør.. Dessuten er de både dyre og veldig store og jeg har jo et lite kjøkken. Også er det bare jeg som vil ha espresso. Mannen drikker såvidt det er litt traktekaffe. På diverse hoteller jeg har bodd på, har det stått en Nespresso-maskin på stua. De var ikke så pene å se på, men jeg skjønte hvordan den virket og kaffen ble da bra. Siden kom det modeller jeg likte bedre også. Men fremdeles litt for dyre og en tanke for store.. Jeg har greid meg med en Bialitti-kopi, som riktignok ikke har blitt så mye brukt. Men går oppdaget jeg denne her:

Bilde: Nespresso
Akkurat passe størrelse, et bra tilbud, og jeg likte utseendet. (Litt som skoene i forrige innlegg. Haha.) Og den har nå funnet plassen sin på kjøkkenbenken. Kjempeenkel å bruke og kaffen ble veldig god. Hurra!

Fin crema!


Vips var den borte.
Og ingen skitten kanne å vaske eller grut å helle ut. Kjekt. :-D

4 kommentarer:

  1. Kaffe må man ha! Jeg er mest glad tradisjonell kaffe - eller magen min er det.
    Men dette så jo fristende ut da!

    SvarSlett
  2. Nå har jeg jo kommentert hvor stilig maskinen din er et annet sted, men de koppene var jo superstilige også!!!

    SvarSlett
  3. En liten kopp espresso er godt, men jeg liker et stort krus med vanlig kaffe som varer lenge også. :-)

    Takk, Marianne. De er fra PP. :-D
    Tror jeg må kjøpe flere. I dag hadde vi besøk og jeg hadde en for lite...

    SvarSlett
  4. Syntes jeg kjente igjen designet, ja. Har siklet på det mange ganger før..

    SvarSlett